Jak zbudowane są silniki hydrauliczne?

Zastosowanie silników hydraulicznych (silników wyporowych) pozwoliło na dynamiczny rozwój większości dziedzin przemysłu. Dzięki nim możliwe jest korzystanie z wielu maszyn np. koparek, ciągników, dźwigów, podnośników oraz urządzeń wykorzystywanych w m.in. przemyśle farmaceutycznym, chemicznym i spożywczym. Jak zbudowany jest silnik hydrauliczny? Objaśniamy jego budowę.

Co to jest silnik hydrauliczny?

Silnik hydrauliczny jest źródłem zasilania wielu pojazdów, maszyn i urządzeń. Umożliwia on zmianę energii cieczy na energię mechaniczną. Jest on ekonomicznym i wydajnym źródłem energii o różnorodnym zastosowaniu. Zastosowanie silników hydraulicznych warunkują m.in. ich wielkość, moc i rodzaj napędzającej je cieczy.

Z jakich elementów zbudowane są silniki hydrauliczne?

Budowa silników hydraulicznych przypomina budowę pomp hydraulicznych. Istotną różnicą w tym przypadku jest odwrotny schemat ich działania. Pod względem rodzaju przetwarzanej energii dzielimy je na silniki hydrostatyczne oraz silniki hydrokinetyczne. Silnik hydrauliczny zbudowany jest z oddzielnych komór, wewnątrz których odbywa się ruch cieczy wywoływany przez elementy robocze. Jest on wymuszany przez pompę hydrauliczną. Energia wytwarzana przez ciecz pod ciśnieniem zamieniana jest na ruch obrotowy lub posuwisto-zwrotny, czyli pracę silnika. Schemat budowy silników hydraulicznych jest różny w zależności od ich rodzaju. Kluczowym elementem silników hydraulicznych są elementy wyporowe. Wyróżniamy silniki:

  • tłoczkowe,
  • łopatkowe,
  • zębate,
  • gerotorowe.

Rodzaj silnika warunkuje rodzaj zastosowanego elementu wyporowego, czyli w silnikach tłoczkowych kluczowym elementem budowy są tłoki, w przypadku silników zębatych koła zębate itd.

W naszej firmie zajmujemy się regeneracją i naprawą silników hydraulicznych różnego rodzaju. Dysponujemy wiedzą, doświadczeniem i niezbędnym zapleczem sprzętowym, które umożliwiają dokładne sprawdzenie pracy silnika oraz jego profesjonalną naprawę.

Rate this post